hjemmeside trafik

3 effektive måder at få besøgende, på en helt ny hjemmeside!

Michal Johansen

Michal Johansen

Indehaver af mofa.dk

Alle indlæg

Indholdsfortegnelse

Igennem årene, er det blevet væsentligt sværere at skaffe besøgende til sin hjemmeside.
Set i lyset af hvor hurtigt Google skifter algoritmer, er det sandsynligvis en opgave som vil blive sværere med tiden.
Der kommer flere og flere online virksomheder, så konkurrencen øges også om de tilgængelige kunder. 

Når du lige starter ud, skal du være forberedt på 0 besøgende på din hjemmeside, og sådan kan det faktisk fortsætte virkeligt længe hvis ikke du aktivt sørger for at skaffe besøgende til din hjemmeside. Mofa kan hjælpe dig med at få besøgende både nu og her, men også på den længere bane. Hvis du holder ud og investerer i din hjemmeside, vil dit hårde arbejde med tiden bære frugt.

Sociale medier

Selvom det virker indlysende, er der faktisk stadigvæk mange virksomheder som ikke er aktive på de sociale medier. 

Før du laver din side på de sociale medier, er det vigtigt at du researcher din branche, og din målgruppe og finder ud af hvad de interesserer sig for. Så snart du har en ide om hvem din målgruppe er, og hvor deres interesse og motivation ligger, er det også nemmere at finde ud af hvilken social platform du bør arbejde med. Der er markant forskel på, om du bør arbejde med twitter, instagram, facebook, snapchat eller måske den nye dreng i klassen Tiktok. Hvis du laver en masse opslag på Facebook, men din målgruppe primært bruger linkedin, eller Tiktok, så er alt den energi, og evt. kapital du investerer i platformen forgæves. 

Hvis din virksomhed er B2B, så er det f.eks meget anbefalelsesværdigt, at tjekke Linkedin ud. Det hele kommer an på hvad din virksomhed tilbyder og hvad du forsøger at opnå. 

Hvis du arbejder med at skulle blive synlig nu og her, kan det være en god ide at arbejde med de rigtige hashtags, og f.eks benytte Twitter eller Instagram. Hashtags er ligesom søgeord, det bliver nemmere for kunder at se din virksomhed når de scroller gennem deres news feed, og søger efter noget inde for dit felt, hvis du bruger dem rigtigt. 

Det vigtige at huske på altid er at det er dit indhold som betyder ALT. Hvis du vil efterlade et positivt indtryk hos dem som ser dine opslag, bliver du også nød til at sørge for at dit indhold er helt fantastisk. Hvis du bruger en tilgang hvor du gør dine opslag interessante, og spændende for læseren, vil dit klientel langsomt blive til følgere, som måske anbefaler dig videre, eller blive til loyale kunder.

Når du svarer dine følgere, og laver spændende opslag, kan du også opnå at få nye links til din hjemmeside. Det er vigtigt at huske på at de sociale medier er styret af brugerne, så sørg for at hold en god balance på din side, hvor du både socialiserer med dine følgere, men også promoverer din virksomhed. 

SEO

Søgemaskineoptimering er vejen frem hvis du ønsker at øge antallet af besøgende til din hjemmeside. De nyeste studier viser at 51% af alle besøg på hjemmesider kommer fra de organiske søgninger, imens kun cirka 10% kommer fra de betalte resultater i søgemaskinerne. Med tanke på disse tal, er det klart at du bør have en strategi for hvordan du skal blive fundet i de organiske søgninger.

Når du får målrettede besøgende ind på din hjemmeside, har du også en højere chance for at konvertere dem til betalende kunder. Som en konsekvens af det øgede antal af besøgende som kommer til din hjemmeside, vil du også opleve en øget tilbagegang af din investering, det såkaldte ROI ( Return Of Investment)

Indholds optimering til søgemaskinerne er bestemt noget du skal arbejde med. Små ændringer i dit indhold som f.eks optimering af din alt tekst, kan gøre en kæmpe forskel. Det samme gør sig gældende i forhold til at tilføje meta descriptions, og skabe en intern link struktur med links til nyt indhold. 

Løbende som du udvikler og udgiver nyt indhold, er det vigtigt at du ser på muligheden for at benytte dig af intern link building. Denne form for optimering kan virkeligt forbedre din SEO strategi og give meningsfuldt indhold til dine besøgende. 

Reklamer, annoncer osv.

Det lyder gammeldags, med reklamer og annoncer og det kan da også godt lede tankerne tilbage til de klassiske reklamer i ugeavisen, lokalavisen etc. Heldigvis kan man målrette sine annoncering i dag, så du rammer præcis din målgruppe, enten ved at blive vist på de rigtige søgeord, i de betalte søgeresultater, og ellers via facebook ads f.eks. Der er mange muligheder. du kan læse lidt mere i min artikel omkring online markedsføring .

semrush 200 organiske søgeord screenshot

Hvad er SEO?

I dette indlæg starter jeg med at forklare dig hvad SEO er, og hvorfor det er så vigtigt for din virksomhed. Jeg vil komme rundt

Læs mere »