5 måder at skabe indhold på, som Google elsker!

Michal Johansen

Michal Johansen

Indehaver af mofa.dk

Alle indlæg

Indholdsfortegnelse

Fantastisk indhold er en nødvendighed for alle succesfulde online virksomheder. Uanset om du forsøger at opnå bedre placeringer, vækste dit firma, eller at sælge produkter. Du er afhængig af dit indhold for at få det til at virke. Mens noget indhold informerer, er der andet som sælger, det rigtige indhold forvandler din hjemmeside til din nye supersælger. 

Det er sikkert ingen overraskelse for dig som læser med her på bloggen, at godt kvalitets indhold er en central del af effektiv SEO. Hvis du ønsker at din hjemmeside skal have gode placeringer i søgemaskinerne, og være synlig i søgeresultaterne, er det helt essentielt at skabe indhold på din side som Google forstår og elsker. Uanset om du skal starte en ny virksomhed op, eller om det er et eksisterende firma, er det en god ide at lave en plan for dit indhold. 
Ved at bruge Googles, algoritmer som en guideline kan du skabe indhold som engagerer læserne, og rammer din målgruppe og samtidigt hjælper dig med at opnå høje placeringer i søgeresultaterne (SERP)

Med mulighed for at optimere din konverteringsrate, øge synligheden af din virksomhed kan interessant indhold være med til at forvandle din virksomhed.
Vil du vide mere? Ta et kig på disse 5 tips, og lær hvordan du skaber indhold som får dig frem i søgeresultaterne i dag. 

1. Søgeords fokuseret

Dagene hvor man kunne indsætte sine søgeord i massive mængder på hjemmesiden for at snyde Google til at tro at din side handlede meget om lige præcis dette er heldigvis overstået. Google kan sagtens gennemskue hvis man forsøger at manipulere med resultaterne på dene måde, og tak for det. For helt ærligt, hvem gider at komme ind på en side som er totalt ulæselig, fordi teksterne er skrevet til søgemaskinerne og er proppet med søgeord på en måde så teksterne er komplet nonsens for os menensker. Det er vigtigt at dine søgeord optræder naturligt i dine artikler, og tekster på din hjemmeside. Du må aldrig sætte søgeord ind så det går udover, læsbarheden eller forståelsen af det som dine besøgende skal læse. Det er trods alt dem der skal købe dine produkter. 

Når man ikke skal proppe søgeord ind i tekster i ubegrænsede mængder, hvad skal man så?
Prøv at finde ud af hvorfor du gerne vil findes på de søgeord du arbejder med, og overvej om du kunne skrive nogle gode artikler hvor du faktisk besvarer folks spørgmål eller forklarer omkring et emne som vedrører præcis din forretning eller det du sælger. 

2. Varieret indhold

Alt hvad din virksomhed lægger ud er indhold, lige fra opslag på de sociale medier, billeder på din hjemmeside, online artikler, og offline begivenheder.  Blog indlæg ligesom det du læser lige nu, er en fantastisk måde at tilføje opdateret, nyt indhold til din side og på denne måde holde en connection med din målgruppe. Dog er det ikke den eneste type indhold du bør uploade regelmæssigt. 

En fornuftig marketing strategi bør inkludere forskellige typer af medier, når du laver din indholdsstrategi, bør du tænke på at differentiere indholdet, og gøre brug af alle de fantastiske muligheder der er f.eks:

  • Hjemmeside indlæg
  • Blog indlæg
  • Online artikler
  • Opslag på sociale medier
  • Gæsteblogger indlæg
  • Video format
  • Billeder
  • Podcast
  • Webinar
  • eBøger
  • Apps
  • White papers (gratis versioner) 
  • Anmeldelser
  • Infographics
  • Memes
  • Nemme How to guides
  • Case eksempler
  • Udtalelser
  • Nyhedsbrev
  • Interviews
  • Diasshow og præsentationer

Husk – Indhold kan deles på tværs af forskellige platforme, og du kan få meget ud af at dele dine opslag på flere forskellige sociale medier f.eks. 
Du kan også se hvilket af dit indhold som virker, og som får mange klik eller likes, og på denne måde kopiere formlen, det kunne jo være den ville virke igen. Et video manuscript kan nemt udgøre et tilhørerende blog indlæg, og mange guides kan nemt bruges som ebøger, eller white papers. Work smart not hard! 

3. Opdateret hjemmeside!

Google er helt pjattet med hjemmesider som opdateres løbende, og det er vigtigt at du opdaterer dine artikler og dit indhold løbende så det er relevant. Men det er også vigtigt nogen gange at slå indhold op som ikke ændrer sig med tiden, en såkaldt “evergreen” ting som er relevante og fortsat aktuelle efter måneder og selv år.

Dit evergreen indhold skal være så tidsløst som muligt. Når det laves rigtigt vil evergreen indhold blive ved med at trække trafik til din hjemmeside, og det er jo fantastisk med artikler som skaffer dig besøgende selv flere år efter de er skrevet. 

I skærende kontrast står det tidskritiske indhold, nyheder, udgivelser, events osv. De er kun relevante nu og her, og kan skabe massive stigninger i trafik til din hjemmeside, men interessen brænder som regel ud i løbet af kort tid.  Indhold som er årstidsbestemt, f.eks valentines day, er helt sikkert noget som kan skaffe dig trafik fra midt Januar til midt Februar, men resten af året, generer den nok ikke synderligt mange besøgende. 

Når du laver din indholdsstrategi så forsøg at kombinere, både nu og her tidskritisk indhold med evergreen indholdet. Det er godt til Google da den ser du både har vedvarende trafik, men også indhold som i perioder, giver dine brugere en grund til at komme tilbage. Brug din ekspertise og sørg for at etabler en masse indhold som gør din hjemmeside relevant. Det er vejen til succes. 

4. Indholdsoptimering

Hvis du virkeligt vil nyde alle fordelene af en digital marketing kampagne, bliver du nød til at sikre dig at dit indhold er fornuftigt optimeret. Google vil rangere din hjemmeside højt hvis den gennemskuer at din hjemmesides indhold er af en god kvalitet. Men den skal selvfølgeligt forstå dit indhold, og vide at det findes. 

Ved at optimere din hjemmeside, fortæller du præcis hvad din hjemmesider handler om, lige så vel som hvad og hvem de er relevante for. For at gøre dette skal du bruge tags som f.eks. <title>, <h2> og <h3>.

Meta beskrivelser, title page, og favicons er også små men essentielle optimerings teknikker.  For virkeligt at Booste dine placeringer,bør du også tage et kig på din sides indhold og layout. 

Ligeså vel som det kan øge dine rangeringer, har dit layout også den fordel at det kan tilsikre at dit indhold bliver vist korrekt i form af featured snippets. Lister, punkter, og “Sådan gør du guides” er populære typer af indhold til featured snippets. Så hver sikker på at inkludere disse på din hjemmeside. 

5. Lav indhold til dine brugere

Når du skaber indhold, er det vigtigt at huske på at det vigtigste parameter på listen er at skabe godt indhold til dine brugere. Mens der er et hav af algoritmer, du skal tage højde for, er Goole altoverskyggende faktor om brugerne af din side får hvad de kommer efter. Google nr.1 prioriotet er at dens bruger får hvad de søger efter. Derfor leverer den søgeresultater som er relevante, præcise og informative. 

Som Google gradvist bliver bedre til at gennemskue søge intentioner, kan du komme på side 1 ved at udgive originalt, interessant og indsigtsfuldt indhold. Selvom du skal opdatere og holde dit indhold og din hjemmeside up to date. Er det vigtigt at du ikke bare uploader indhold fordi du SKAL. I stedet er det vigtigt at fokusere på en høj kvalitet i det indhold du producerer, det vil blive værdsat af dine besøgende og dermed af Google. Uanset hvilken type indhold du publisere er det vigtigt at det har en værdi for din besøgende, det skal informere, underholde, engagere eller ultimativt konvertere dem til kunder. 

Fantastisk indhold som får dig på side 1 på Google

At skabe en indholdsstrategi, og producere top kvalitets indhold tager tid. Fra den initielle research til at skrive, filme eller hvad det nu måtte være, så kræver det virkeligt tid som skal prioriteres til at skabe indhold som giver din virksomhed og dit brand værdi. Heldigvis behøver du ikke, at stå for dette alene. 

Hos Mofa er vi specialiserede i at få din hjemmeside på side 1 på Google. For at opnå dette, gennemgår vi en grundig søgeordsanalyse, skaber fantastisk indhold til din virksomhed, og udgiver det de rigtige steder. For at høre mere om hvad. vi kan gøre for din virksomhed. Udfyld formularen herunder så kontakter vi dig inden for 24 timer.  

Udfyld formularen herunder, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

søgeresultat side SERP SEO

Bedre SEO på shopify hvordan?

Når man driver en Shopify webshop er det ikke nok at have spændende produkter på hylderne, hurtig leveringstid og fantastisk kundeservice. Der er noget du

Læs mere »
Scroll to Top