hjemmesidedesign - hjemmesidedesigner michal

Derfor skal du bruge en SEO konsulent

Michal Johansen

Michal Johansen

Indehaver af mofa.dk

Alle indlæg

Indholdsfortegnelse

Beslutningen om at arbejde med et decideret SEO bureau eller en SEO konsulent er et stort skridt for alle virksomheder.

Det kan være svært at sætte sin tillid til en ekstern leverandør, og derfor er der da også en del virksomheder som forsøger, selv at stå for deres søgemaskineoptimering.  

Selvfølgeligt kan der være en del fordele ved at ansætte sin egen SEO ekspert i virksomheden, men i denne her artikel vil jeg afdække alle de foredele der er ved at hyre en freelance SEO konsulent, til at arbejde for din virksomhed. 

Hvad laver et SEO bureau?

Formålet med SEO (Søgemaskineoptimering) er at øge din virksomheds synlighed online.

Der findes ikke nogen løsning som passer til alle virksomheder når det kommer til SEO. Alle seriøse bureauer og Konsulenter vil lave en unik strategi og plan udefra den enkelte kundes mål og ønsker. 

Et SEO bureau, kigger på de tekniske aspekter af din hjemmeside, inklusiv Page speed og mobilvenlighed. De vil også kigge på din On-page SEO, optimere og udvikle indhold som hjælper din hjemmeside med at ranke højere end dine konkurrenter i. 

Afhængigt af din virksomheds ønsker og behov, kan man også vælge at kigge på international SEO, som virkeligt kan være en stor hjælp til virksomheder som gerne vil ind på helt nye geografiske områder. 

SEO bureauer er drevet af resultater.

Når du starter et samarbejde med et SEO bureau, vil i typisk i opstartsfasen fastlægge målet for jeres samarbejde. Udefra dine ønsker og mål kan man udarbejde en strategi, og løbende vil i blive holdt informeret om de resultater der opnåes.

Det betyder at du løbende får lov at følge den udvikling som deres optimering er skyld i. 

Selvfølgeligt er målet med SEO at skaffe en masse besøgende fra de organiske søgeresultater. Men det overordnede mål er naturligvis at alle disse besøgende også skaber en stigning i dine salg og hermed en øget  omsætning.

Men det er egentligt meget simpelt, Fantastisk SEO arbejde VIL forbedre din bundlinie. 

De rette værktøjer

At overvåge og analyser din egen og dine konkurrenters hjemmeside og følge med i deres situation kræver en del forskellige værktøjer og ressourser. Nogle programmer og værktøjer kan man benytte gratis, mens de bedre kræver et betalt månedligt abonnement, hvilket dit valgte SEO bureau selvfølgeligt har. 

Sammen med værktøjer som kan kickstarte din SEO kampagne, vil gode SEO bureauer også have adgang til programmet som overvåger din udvikling, og løbende holder øje med at du rammer dine mål, hele vejen igennem din kampagne. 

Er SEO pengene værd?

At hyre et SEO bureau er en mærkbar investering for de fleste virksomheder. 

SEO er en service som starter med en vurdering af din hjemmeside en såkaldt hjemmeside analyse, en konkurrence analyse, og en vurdering af dine konkurrenter. Derefter kan man udvikle en strategi for både on-page & off-page optimering. Korrekt udført søgemaskineoptimering kræver ekspertviden, derfor takserer bureauerne også relativt høje priser for SEO.

Men alt er heldigvis relativt, fokus bør her være på din massive Return of investment (ROI). 

Hvis du kigger på effekten SEO har på din organiske trafik, skal du forvente en massiv øgning i besøgende, men hele fokus på SEO kampagnen bør også være rettet mod at dine besøgende også er din målgruppe, og nogle som er mere eller mindre handelsparate. På denne måde får du ikke bare flere besøgende, på din hjemmeside og et større kendskab til din virksomhed, du får også et øget antal konverteringer så snart dine placeringer begynder at nærme sig side 1 på google. Hvis man ser på den månedlige udgift for SEO, er det ingenting i forhold til de uanede muligheder for øget omsætning. Sky is the limit.

Dominer dit lokale område

SEO bureauer kan være særdeles fordelagtige for den lokale service baserede virksomhed.

Lokal SEO er processen hvor man optimerer din hjemmeside for at skabe synlighed og fokus for din virksomhed i lokale områder. Er du f.eks en vinduespudser i Næstved, giver det ingen mening at du dukker op når folk søger efter en vinduespudser i Aarhus. Lokal SEO er komplekst og kræver flere forskellige indsatser for at opnå en dominerende succes.

Viden og erfaring

At være SEO ansvarlig er et fuldtidsjob. Hvis du selv eller en af dine ansatte skal stå for jeres SEO, vil det formentligt kræve at du starter med at investere nævneværdig tid og penge i kurser og træning. 

Arbejder du med et dedikeret bureau, vil du få de hurtigste resultater, og der bliver arbejdet med teknikker som er afprøvet og testet igennem. På denne måde spilder du ikke kostbar tid, på at se om jeres indsats virker eller ej. 

Rundsave på albuerne?

Tænk på din største konkurrent, forestil dig at være bedre placeret end dem i søgeresultaterne på alle relevante søgeord for din branche og dine produkter. 

Det er ikke noget der klares over natten, og det er slet ikke noget man kommer sovende til. Specielt hvis du er relativt nystartet, og de er en veletableret virksomhed.

Men opgaven er ikke umulig, gennem en fornuftig research, gode analyser og en seriøs SEO strategi, er der ikke noget som forhindrer dig i at overhale alle dine konkurrenter.

Når først kunderne kommer ind på din hjemmeside, vil dit fantastiske indhold vise dem præcis hvorfor de skal handle hos dig.

Det kræver prioritering

De fleste virksomheder er klar over hvilken enorm forskel det ville gøre at være godt rangeret på relevante søgeord.  

Men det bliver ofte nedprioriteret, da man ikke kan finde tid eller ressourcer til at gøre noget ved det. Det giver god mening da man ofte har rigeligt at tage sig til i sin virksomhed, og fokus områderne er ofte langt væk fra SEO, derfor bliver dette også naturligt lagt til side. 

Det er her det giver mening at hyre et decideret bureau eller en SEO konsulent som kan researche, planlægge og implementere strategien. Dine månedlige og årlige mål, vil blive vurderet og evalueret, og med løbende analyse tilsikres at du holder dig på det rette spor. 

Et objektivt synspunkt

De fleste virksomheder mener at deres hjemmeside og deres fremtræden på de sociale medier er udemærket. 

Det kan dog være en fordel at få en udefra til at se på se på dit arbejde mere objektivt. Det er altid nemmere at lave en vurdering når man ikke selv er følelsesmæssigt involveret, som du af gode grunde er til din virksomhed. 

Når man kigger objektivt på din hjemmeside, vil man også kunne gå mere systematisk og kritisk til værks. Dette er alt fra de tekniske udfordringer til det indhold der er på din side.

Udefra data vil man kunne skabe en strategi som fokuserer på de søgeord som tiltrækker flest kunder, og eliminerer de teknikker som ikke aktuelt virker for din virksomhed. 

Viden er magt

At outsource din SEO er måske ikke den korrekte løsning på den lange bane. Dog kan et samarbejde med et bureau være en fantastisk løsning nu og her til at kickstarte din vækst og få din virksomhed til at vokse, og samtidigt kan du kigge eksperterne over skuldrene mens de får din virksomhed til tops.

Efter du har set de fantastiske resultater man kan opnå med veludført SEO, vil du måske investere i at oplære dine egne folk så i selv kan varetage jeres SEO fremadrettet.

Vælg det rigtige hold

Når du vælger et SEO bureau, er det vigtigt at fastsætte sine mål fra starten. På denne måde kan de forklare hvilken strategi de vil benytte for at møde dine mål. 

Det er vigtigt at finde et bureau som har den fornødne viden og erfaring. De skal kunne komme med klare eksempler på metoder de vil implementere, og hvilken forskel det kan gøre for din omsætning. udtalelser fra tidligere kunder er gode og kan give en personlig indsigt i hvilke fordele andre har oplevet med SEO.

Her hos Mofa, er vi specialiserede i at designe og implementere succesfulde SEO kampagner. Vores fokus er på at du får din investering mangedoblet og vi indgår kun et samarbejde hvis vi tror på at det bliver en god forretning for dig. For at finde ud af hvordan vi kan transformere din virksomhed må du endeligt kontakte os straks. send os en email på info@mofa.dk

Hvad er en webdesigner?

Har du undret dig over hvad en webdesigner kan gøre for din virksomhed? Eller måske du er i tvivl om, hvordan du bliver webdesigner? Har

Læs mere »
søgemaskineoptimering kontor

SEO tips til nye hjemmesider

Din hjemmeside er netop lanceret, klar til at byde velkommen til enorme mængder af nye kunder. Men hvad nu hvis ingen finder din nye hjemmeside,

Læs mere »