Konverteringsoptimering – Produktsiden

website, page, template-1624028.jpg

Del dette indlæg

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
KONVERTERINGSOPTIMERING (Produkt side)

Når dine besøgende har fundet produktsiden for et produkt eller en ydelse du sælger, så er de også med stor sandsynlighed ret interesseret i dit produkt.

Det er nu du skal have dem til at lægge produktet i kurven. Helt lavpraktisk handler det om at de skal klikke på “køb nu” eller “læg i kurv” knappen. 

Du kan gøre en del ting for at hæve sandsynligheden for at dette sker:
Brug gode profesionelle produktbilleder i god kvalitet og en fornuftig opløsning.
Skriv en god unik produktbeskrivelse.
Unikke produktbeskrivelser som du selv skriver er, udover at de forhåbentligt taler til din kunde, også god for din SEO*
Opsæt FAQ per produkt eller om dine størrelser, varianter etc. sørg for at din kunde får stillet sin nysgerrighed om din service/dit produkt, og ikke sidder med en masse spørgsmål som de ikke får besvaret. 

Anvend psykologiske triggers, så som “hvis du bestiller inden 4timer og 28 minutter sender vi din ordre i dag” 

Du kan også vise når du har en lav lagerbeholdning, det ligger også lidt ekstra pres på kunden. 

Udover dine gode unikke produkttekster, skal du også huske at skrive produktspecifikationer: Størrelse, vægt, materiale mm.

Fremhæve dine USP’er: F.eks.: “Køb 2 og få gratis fragt” eller lign. 

*SEO står for Search Engine Optimisation, og handler i bund og grund om at få søgemaskinerne til at vise dine sider til deres brugere.

Altså med andre ord, at være synlig på Google uden at betale penge for det. 

Timer
Minuter
Sekunder

Anvend psykologiske triggers, så som “hvis du bestiller inden 4timer og 28 minutter sender vi din ordre i dag” 

Du kan også vise når du har en lav lagerbeholdning, det ligger også lidt ekstra pres på kunden. 

Udover dine gode unikke produkttekster, skal du også huske at skrive produktspecifikationer: Størrelse, vægt, materiale mm.

Fremhæve dine USP’er: F.eks.: “Køb 2 og få gratis fragt” eller lign. 

*SEO står for Search Engine Optimisation, og handler i bund og grund om at få søgemaskinerne til at vise dine sider til deres brugere.

Altså med andre ord, at være synlig på Google uden at betale penge for det. 

Andre læste også:

webshop løsninger fashionista
Hjælp & Guides

Lav en webshop!

Lav en webshop, hvordan gør man det?  Jeg har forsøgt at tydeliggøre hvilke ting man har brug for eller i hvertfald der normalt er anbefalelsesværdigt

money, cash, wealth-3883174.jpg
Hjælp & Guides

Hvad koster en hjemmeside?

Jeg vil forsøge at klarlægge i denne her guide, hvilke omkostninger man skal forvente hvis man skal have sin egen hjemmeside. Uanset om man er