Sælg mere i din webshop

iphone, startup, business-1451614.jpg

Del dette indlæg

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Sælg mere i din Webshop

 KONVERTERINGSOPTIMERING (Læg i kurv) 
Vil du sælge mere i din webshop, så er det fornuftigt at overveje hvorfor mere end halvdelen af dem der klikker på “læg i kurv”, aldrig gennemfører selve bestillingen.

Procentvis kan dette variere meget afhængig af branche, produktpriser etc. 
Dette er et område, du skal have fokus på, hvis du driver en webshop. Du kan b.la gøre følgende for at optimere din konverteringsrate:
* Vis tydeligt, at kunden har lagt noget i kurven, ved at lave en pop-up eller en lille animation oppe ved kurv-ikonet. 
* Hvis du normalt kun sælger 1 produkt pr kunde, kan du overveje at lade kunden blive ført direkte til check ud, så snart de har lagt produktet i kurven. Naturligvis med mulighed for at “shoppe videre” hvis kunden skulle ønske dette. 
* Visuelt illustrere, at produkter “flyver” op til kurven i højre hjørne.

* Vise købsbeløbet og gerne antal produkter ved siden af indkøbskurven så din kunde ikke bliver overrasket når de går til kassen, over hvor meget de har handlet for. 

Husk at læse med i næste og sidste del af denne gratis guide som er en afsluttende del hvor jeg runder af. 

Andre læste også:

webshop løsninger fashionista
Hjælp & Guides

Lav en webshop!

Lav en webshop, hvordan gør man det?  Jeg har forsøgt at tydeliggøre hvilke ting man har brug for eller i hvertfald der normalt er anbefalelsesværdigt

money, cash, wealth-3883174.jpg
Hjælp & Guides

Hvad koster en hjemmeside?

Jeg vil forsøge at klarlægge i denne her guide, hvilke omkostninger man skal forvente hvis man skal have sin egen hjemmeside. Uanset om man er