Konverteringsoptimerings guide komplet – afslutningen

lav en webshop design

Del dette indlæg

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Dette er guidens Sidste del Extra afsnit Afslutning

Konverteringsoptimerings guidens sidste del, måske guidens allervigtigste del, ekstramaterialet som du ikke vil gå glip af, det ekstra kapitel, afslutningen. Kært barn har mange navne.

Har du ikke fulgt med endnu, så vil vi råde dig til at læse med fra starten af guiden.
 
Når din kunde kommer til kurven, er din kunde kommet utroligt langt, og det er du faktisk også, men det er i checkout delen at mange kunder falder fra.

Grundlæggende kan man sige at det i denne fase er virkeligt vigtigt at alt glider så smooth og troværdigt som muligt, der må ikke være stavefejl, eller andet som kan få din kundes alarmklokker til at ringe.

Din kunde har ikke mulighed for at se dig i øjnene, eller iøvrigt vide om det er en seriøs købmand har står overfor.
Derfor på checkout/ kurven:
 
✅ Vis gerne en slider med alle dine gode anbefalinger fra andre kunder.
 
✅ Vis hvilke betalingsmuligheder der er og husk også at tage imod, den “nye” dreng i klassen mobilepay, men også gerne Bankoverførsel.
 
✅ Vis forsendelsesmuligheder, og her er det igen vigtigt at tilbyde kunden mere end 1 mulighed.
 
✅ Glem alt om at din kunde skal oprette en bruger på din side for at få lov til at købe noget i din butik.
 
✅ Spørg kun efter de informationer du reelt har brug for, vær super kritisk og skarp på hvor meget du ber kunden om at udfylde.
 
✅ Husk at autoudfylde de ting der kan automatiseres, f.eks når kunden taster sit postnummer, så udfyldes by automatisk.
 
✅ Sørg for at din kunde ikke skal spilde sin tid på at vælge f.eks Danmark, hvis der alligevel ikke er andre muligheder.
 
✅ Se om du ikke kan begrænse siderne kunden skal igennem, f.eks til “one page checkout”.

Men hvad kan du så udlede af dette afsnit i konverteringsoptimerings guiden?
 
Er din kunde så doven at han ikke gider at handle hvis han selv skal skrive både by OG postnummer?
Det er både et ja og et nej. Som udgangspunkt vil der være en gruppe af dine kunder som impulsshopper, hvis de skal gennemføre ordren, så må der ikke være for mange “forhindringer” i vejen for at de kan gennemføre deres køb, så bliver det pludseligt for besværligt. 
 
Den anden gruppe, det kan i teorien være de fleste danskere. Som sidder fra deres smartphone, og forsøger at genenmføre et køb så snart børnene er lagt.
 
Pludseligt bliver købet afbrudt af barnegråd, og når din kunde endeligt kommer tilbage til sofaen, har han/hun glemt alt om det hun var ved at købe. 
 
Uanset handler det om at gøre det så nemt som overhovedet muligt, at gennemføre en bestilling. Og det skal tage så kort tid som muligt. 

For hver sekund ekstra det tar at checke ud mister du ordrer.
For hver ekstra sekund er der mange børn der kan nå at græde, en hund der skal luftes eller en tlf. der ringer.

Sørg for at begrænse risikoen for at kunden falder fra pga. udefrakommende faktorer, ved helt simpelt at begrænse, tiden det tager at gennemføre et køb. 

Til slut, kan du takke dig selv for at du læste med i denne korte og simple Konverteringsoptimerings guide.

Der er statsgaranti for at din konverteringsrate vil stige, hvis du implementerer så mange af punkterne som muligt. 

Hvis du har spørgsmål til nogle af punkterne, eller ønsker en grundig professionel videoanalyse af netop din hjemmeside, så hiv fat i mig. 

Jeg kan hjælpe dig uanset, om du har en hjemmeside der trænger til et “make-over”, eller om du skal have en ny hjemmeside / Webshop.

Udfyld formularen herunder, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Andre læste også:

webshop løsninger fashionista
Hjælp & Guides

Lav en webshop!

Lav en webshop, hvordan gør man det?  Jeg har forsøgt at tydeliggøre hvilke ting man har brug for eller i hvertfald der normalt er anbefalelsesværdigt

money, cash, wealth-3883174.jpg
Hjælp & Guides

Hvad koster en hjemmeside?

Jeg vil forsøge at klarlægge i denne her guide, hvilke omkostninger man skal forvente hvis man skal have sin egen hjemmeside. Uanset om man er